דבר ראש העיר

יחד, באחריות ובנחישות מנצחים את הקורונה!

תושבים יקרים, בימים אלו העולם כולו מצוי בסיטואציה מורכבת בשל התפשטות וירוס הקורונה. אנו מקיימים הערכות מצב מידי יום במטרה להקטין את פוטנציאל ההידבקות ולמנוע את התפשטות התחלואה בישראל בכלל ובעיר צפת בפרט. האירוע מחייב אחריות אישית של כל אחד מאיתנו- הקפדה על היגיינה, שטיפת ידיים, שמירת מרחק של לפחות 2 מטר, איסור התקהלות מכל סוג, כל אדם ששהה בחו"ל עליו להכנס לבידוד של 14 יום מיום חזרתו ארצה, וכן אנשים עם חום של 38 מעלות ומעלה ותסמינים נשימתיים (שיעול או קושי בנשימה) עליהם להישאר בבית עד שיחלפו יומיים מרגע ירידת החום. הנחיות נוספות מופיעות גם באתר משרד הבריאות. 

אלו ימים קשים, לכולנו וכמובן לילדינו, לא קל להישאר בבתים ימים ארוכים אך המציאות מחייבת זו. מדינת ישראל נמצאת על הגבול שבין שליטה באירוע לחס וחלילה הדבקה המונית, אנחנו חייבים לפעול באחריות ובנחישות ולשמור על בריאותנו ובריאות יקירנו ולא לצאת מהבית במידה ואין צורך חיוני בכך.

ראיתי את ההיסטריה לצבירת מוצרי מזון- אין טעם בכך. ערכתי סיור ברשתות המזון והפארם ברחבי העיר ואני יכול להעיד כי המדפים והמחסנים מלאים. בכל סיטואציה, הסופרים יישארו פתוחים וניתן יהיה לרכוש מוצרים היות ומדובר בצורך חיוני, כך שאין צורך לנהור לרשתות ולצבור כמויות מזון גדולות.

אחד הדברים המורכבים והבעייתיים ביותר הינם הפייק-ניוז, אל לנו לשתף פעולה עם חרושת שמועות הכזב שרק מכניסה לחץ ופאניקה בקרב כלל הציבור. על כולנו לנהוג באחריות ולהקפיד שלא לפרסם מה שאיינו פרסום רשמי ומאושר של משרד הבריאות או הרשות המקומית.

כפי שכולכם יודעים, הנחיית משרד הבריאות הינה כי כל העסקים שאינם חיוניים ייסגרו ובמגזר הציבורי עובדים במתכונת חירום מצומצמת, כלל מוסדות החינוך מושבתים ותלמידי בתי הספר מבצעים למידה מרחוק באמצעות טכנולוגיות שונות. השבוע השתתפתי בשיעורים אלו המעניקים מענה מיטבי. במידת הצורך ניתן לפנות למוקד מיוחד בנושא החינוך, סיוע להורים שהינם נותני שירות חיוניים למשק בטלפון  048818484, מוקד אגף החינוך לנושאים נוספים: 046927419

בסיכון הגבוה ביותר נמצאים ההורים שלנו, הסבים והסבתות. אנחנו אוהבים אותם ורוצים להיות במחיצתם, אך בעת הזו כל מפגש שכזה מהווה סכנה כבירה לחייהם. פתחנו מוקד מיוחד למענה וסיוע לקשישים ונתמכי רווחה בטלפון: 046927498/7 ו-  046972596 והקמנו את סיירת הקורונה שכולה לב ונשמה צפתית אמיתית, עם בני נוער ותושבים המתנדבים על מנת לסייע לזולת במסירות תוך הקפדה על כללי הזהירות. אני מזכיר כי אין לבקר חולים בבית החולים ובתי אבות, המסגרות לציבור הקשישים מושבתות, השוק העירוני לא יתקיים עד להודעה חדשה וכמובן שכלל האירועים והפעילויות לרבות מופעים, פעילות המתנסים, חוגים, אירועי ספורט ותרבות הושבתו. כמו כן אני שב ומבקש מציבור המתפללים בבתי הכנסת לפצל מניינים ולשמור מרחק בין הנוכחים.

אני יודע כי העצמאים חוששים מתקופה זו, ובצדק. אנו הרשות הראשונה שהכריזה והובילה רשויות רבות במדינה להנהיג דחייה של כל התשלומים החלים על העסקים הקטנים והבינוניים- ארנונה, קנסות ואגרת שילוט, בשלב זה עד לתאריך 1.5.2020. כמו כן ביטלנו את דוחות החנייה עד לאחר הפסח. גם במישור הממשלתי פעלנו ופניתי למשרד הפנים בבקשה להעניק הנחות בארנונה לעסקים קטנים ובינוניים, ומשר הכלכלה ביקשתי מתן פטור ממע״מ לעסקים החל מפברואר 2020 כזריקת עידוד למשק לצד דחיית  תשלומי מים, חשמל, ביטוח לאומי, ארנונה ומס הכנסה.

בשל הפסיפס המיוחד שמאפיין את תושבי עירנו, אנו פועלים בכל האמצעים האפשריים על מנת לעדכן אתכם ולתת מענה לצרכים המשתנים. באתר העירייה נפתח אזור מיוחד בנושא הקורונה עם כל המיידע הנדרש, המוקד העירוני פועל במתכונת נרחבת, אנו מעדכנים כל העת באינסטגרם ובפייסבוק ומקיימים שידורים חיים בהם נותנים מענה לצרכים ולשאלות שלכם, ובמידת הצורך מופצות הודעות SMS והקלטה קולית. במידה וטרם קיבלתם הודעות או הקלטות לנייד ותאם מעוניינים בכך- אתם מוזמנים לחייג למוקד 106, להשאיר פרטים ולהצטרף למאגר הרשות. ניתן לפנות בכל עניין למוקד העירוני המעניק מענה סביב השעון גם בוואטסאפ 052-303-3371

אני שב ומבקש- שמרו על הגינה אישית, שמרו מרחק ואל תתקהלו, הישארו בבית כל עוד אין צורך חיוני ביציאה מהבית.

שיתקיים בכולנו הכתוב- והסירותי מחלה מקרבך, אני ה' רופאך!

בברכה,

שוקי (יהושע) אוחנה- ראש העיר